![](https://scracing.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_8966-1024x683.jpg)
Pomyślne zakończenie sezonu w Zielonym Piekle
Daniel Sowada oraz Rafał Gieras wzięli udział w 3 z rzędu i zarazem ostatniej rundzie Rundstrecken Challenge Nürburgring 2023. Zamykający sezon wyścig miał formułę prawdziwego 3godzinnego wyścigu Endurance na zasadach znanych z najwyższej serii na Nürburgring – NLS.
Sobotni poranek przywitał wszystkich zgromadzonych na paddocku czarnymi chmurami, które nieustannie gromadziły się w okolicy toru. Prognozy pogody nie dawały większych nadziei na poprawę sytuacji, dlatego kierowcy samochodu z numerem 606 podobnie jak reszta stawki wyjechali na treningi na oponach deszczowych. Kwalifikacje do wyścigu wystartowały o godzinie 10:50, a kilkadziesiąt minut później opady deszczu przybrały na sile. Gołym okiem można było zobaczyć, że mokra nawierzchnia sprawia wielkie problemy wszystkim kierowcom i jak pokazał wyścig, nie wszyscy sobie z tym poradzili.
![](https://scracing.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_9061-1024x683.jpg)
![](https://scracing.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_8947-1024x683.jpg)
Pierwszy stint Daniela pomimo obaw o przyczepność przeszedł bez większych problemów. Z czasem na torze pojawiło się trochę brudu, który utrudniał zawodnikom utrzymanie optymalnej linii. Po zmianie za kierownicą zasiadł Rafał Gieras, który przez godzinę utrzymał pozycję i umiejętnie unikał zbyt dużego ryzyka, a kolejne samochody rywali odpadały z wyścigu po błędach kierowców. Na trzeci stint ponownie wyjechał Sonic, który z bezpieczną przewagą dowiózł wynik do mety.
![](https://scracing.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_9922-1024x683.jpg)
![](https://scracing.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_0647-1024x683.jpg)
![](https://scracing.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_0420-1024x683.jpg)
Dla załogi Sowada-Gieras był to pierwszy wyścig na Nordschleife w deszczowych warunkach. Nürburgring jest miejscem piekielnie niebezpiecznym, a mokra nawierzchnia sprawia, że każdy nawet najmniejszy błąd może być katastrofalny w skutkach. Dlatego dotarcie do mety po trzech godzinach rywalizacji można uznać za sukces, a 15 miejsce, zważywszy na brak doświadczenia z oponami deszczowymi, to satysfakcjonująca pozycja dla kierowców samochodu z numerem 606.
![](https://scracing.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_0416-1024x683.jpg)
Jak zawsze na koniec dziękujemy naszym kibicom i przyjaciołom, którzy tłumnie zjawili się w paddocku oraz przy torze. Dziękujemy naszym współpracownikom, a także partnerom, bez których ten start by nie był możliwy:
- Serwis Motoryzacyjny SPEC-CAR Rafał Gieras
- KAJTOPHOTO.COM
- Nring.pl
- Motoweld – Carbon Parts
- Rajdoweakcesoria.pl
- 5 Fal – serwis sprzętu nurkowego
![](https://scracing.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_0414-1024x683.jpg)
![](https://scracing.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_0420-1024x683.jpg)
![](https://scracing.pl/wp-content/uploads/2023/11/IMG_0273-1024x683.jpg)