Debiutancki sezon 2023 zakończony
Ostatni dzień roku to najlepszy czas na podsumowanie zakończonego już sezonu. Zdecydowanie był to rok pełen wzlotów i upadków, ale ostatecznie okazał się bardzo pozytywnym doświadczeniem dla wszystkich zaangażowanych w projekt SPEC-CAR RACING.
Sezon 2023 rozpoczęliśmy od intensywnych przygotowań samochodu do startu w Mistrzostwach Polski Endurance. Pierwszy wyścig w parze z Damianem Lempartem przyniósł start do rywalizacji w MPE z pierwszego rzędu, a po przygodach ukończyliśmy wyścig na najniższym stopniu podium. Niestety nie wszystko potoczyło się zgodnie z planem i przed startem kolejnej rundy nastąpiła gruntowna weryfikacja planów.
Wspólnie podjęliśmy decyzję o przejściu do kategorii sprinterskiej Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Rafał Gieras stanął na starcie 5 i 6 rundy WSMP, gdzie łącznie zdobył 21 punktów do klasyfikacji generalnej. Niestety wyjazd na słowacką rundę polskiego czempionatu okazał się poza naszym zasięgiem, ale w zamian za to Rafał Gieras zaliczył solidny trening na torze wyścigowym w czeskim Brnie, który odbył się w ramach Hot Hatch Cup.
Tuż po powrocie z Czech rozpoczęły się przygotowania do debiutu na Nürburgring Nordschleife w ramach serii RCN. W Niemczech Rafał wystartował jako partner zespołowy Daniela Sowady w Megane RS. Już przed wyścigiem obaj zawodnicy doskonale znali północną pętlę Zielonego Piekła, a dobre tempo pozwoliło zająć 10 miejsce w najliczniejszej i najbardziej konkurencyjnej klasie VT2, co wprawiło w niemałe zdumienie lokalnych wyjadaczy.
Już kilka tygodni później zawitaliśmy po raz kolejny na Tor Poznań, by powalczyć o punkty w ostatniej rundzie Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym razem biała Cupra TCR z numerem 11 dwukrotnie zameldowała się na mecie na 5 miejscu, co pozwoliło dopisać 22 punkty w klasyfikacji generalnej i zająć 7 miejsce w klasie D4 3500 na koniec sezonu.
Pomimo zakończenia sezonu wyścigowego w Polsce, to na Nordschleife pozostały do rozegrania jeszcze dwie rundy serii RCN, w tym finałowy 3godzinny wyścig Schwedenkreuz. Aby wziąć udział w ostatniej rundzie, Rafał Gieras i Daniel Sowada musieli mieć już na koncie co najmniej dwa ukończone wyścigi na Nürburgring więc cały zespół płynnie przeszedł z ostatniej rundy WSMP w przygotowania do kolejnego startu w Niemczech. Wyścig Preis der Erftquelle po raz kolejny pokazał klasę polskich zawodników. 11 miejsce w stawce 20 samochodów uprawniało kierowców do ubiegania się o Permit C, czyli pierwszą z licencji do ścigania się na najtrudniejszym torze wyścigowym świata i pozwalającą na start w finałowej rundzie.
Zwieńczeniem emocjonującego sezonu był wcześniej wspomniany wyścig Schwedenkreuz, który stanowił finałową – 8 rundę Rundstrecken-Challenge Nürburgring. Trzeci start z Danielem w jego Megane RS rozpoczął się od porannych treningów i kwalifikacji, w których zawodnicy zajęli 17 miejsce w bardzo trudnych warunkach pogodowych. Wyścig rozgrywany na mokrym torze to wyzwanie dla wszystkich zawodników, także tych bardziej doświadczonych. Zdradliwa nitka toru, zmienna przyczepność i brak miejsca na nawet najmniejszy błąd windowały poziom adrenaliny na kompletnie abstrakcyjny poziom. Dzięki rozsądnej jeździe Rafała Gierasa i Daniela Sowady załoga biało-niebieskiego Renault zakończyła rywalizację na 15 miejscu w klasie i mogła świętować udaną końcówkę sezonu 2023.
SPEC-CAR RACING w liczbach
Liczba dni na torze: 13
Wyścigi: 1x MPE, 4x WSMP, 3x RCN
Klasyfikacja generalna MPE: 5 miejsce w klasie D4 3500
Klasyfikacja generalna WSMP: 7 miejsce w klasie D4 3500
Na koniec wielkie słowa podziękowania dla wszystkich osób i firm zaangażowanych w projekt SPEC-CAR RACING oraz dla naszych kibiców, którzy wspierali zespół przez cały sezon. Jesteście wspaniali! Z tego miejsca też chcemy Wam życzyć Szczęśliwego Nowego Roku, spełnienia marzeń i realizacji założonych planów. Do zobaczenia w sezonie 2024!
Zdjęcia jak zawsze KAJTOPHOTO.com